Підприємці-власники артезіанських свердловин повинні встановити лічильники використаної води з 1 січня 2013 року
Постановою Кабінету Міністрів від 08.10.2012 р №963 затверджено порядок державного обліку артезіанських свердловин та облаштування їх засобами виміру обсягу видобутих підземних вод.
Згідно з документом, державний облік артезіанських свердловин буде здійснюється Державною службою геології і надр шляхом ведення державного реєстру артезіанських свердловин.
До реєстру будуть включені відомості про артезіанських свердловинах, в тому числі про недіючих, незалежно від місця розташування, на підставі даних, що містяться в паспортах артезіанських свердловин. Форма паспорта буде затверджена спільним рішенням Мінприроди та Мінрегіону, а їх копії щороку до 1 грудня мають подаватися в Держслужбу суб'єктами господарювання, які є власниками або користувачами земельних ділянок, в межах яких розташовані та експлуатуються артезіанські свердловини.
Дані державного обліку артезіанських свердловин будуть включатися до державного водний кадастр. Крім того, самі водокористувачі повинні будуть облаштувати артезіанські свердловини засобами вимірювання об'єму видобутих підземних вод.
Відомості про обсяг добутих підземних вод будуть вноситися водокористувачами в автоматизовану систему обліку видобутих підземних вод. Джерело: ligazakon
Роз'яснення:
Постанова Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 2012 № 963
«Про затвердження Порядку державного обліку артезіанських свердловин, оснащення їх засобами виміру обсягу видобутих підземних вод».
«Ідея встановлення лічильників на колодязі і свердловини може не виправдати очікуваних урядом надходжень до бюджету від нового податку на воду». Про це заявив директор Інституту міста Олександр Сергієнко на прес-конференції в агентстві ГолосUA.
«За логікою - вода важливий ресурс і безкоштовним бути не може. З іншого боку, повітря також ресурс важливий, сонячні промені і все, що може бути важливо для життя і життєдіяльності. Тому логіка тут трохи популістська. Якщо ж говорити серйозно, то прочитавши постанову Кабміну №963 від 8 жовтня 2012 року, то мова в ньому йде про свердловинах, які використовуються суб'єктами господарювання. Це можуть бути і юридичні і фізичні особи: хто видобуває воду і розливає її в пляшки, хто корів напуває, але постанова стосувалася саме цих суб'єктів господарювання », - зазначив А. Сергієнко.
При цьому у експерта викликає певний скепсис ідея уряду встановити на всіх свердловинах, в тому числі і розташованих на дачних ділянках, лічильники води.
«Таких колосальних адміністративних витрат, я підкреслюю адміністративних, бюджет не витримає. Людей можна примусити поставити лічильники, але для того, що б все проконтролювати, щоб на кожне село пустити контролерів, перевірити показання, опломбовані чи вони - витрати на все це перевищать передбачається надходження до бюджету від цього податку », - зазначив експерт.
Нагадаємо, що в результаті введення нового податку до 1 січня 2013 року власники або користувачі земельних ділянок повинні встановити лічильники на глибокі артезіанські свердловини.
Риття колодязів і установка артезіанських свердловин на присадибних ділянках для особистих потреб не тільки не є «крадіжкою» води, але і не завдає абсолютно ніякої шкоди земним надр.
Таку думку висловив директор Інституту міста Олександр Сергієнко в коментарі кореспонденту ГолосUA.
"Є закон про надра, згідно з яким при споживанні менше 300 кубометрів води на добу, то для установки свердловини спеціального дозволу не потрібно» - зазначив А. Сергієнко.
За його словами, глибина «самовільної» свердловини при цьому також не має ніякого значення - йдеться, в першу чергу, тільки про обсяги видобутої води.
«Міністерством економіки встановлені нормативи для різних міст, обласних центрів, згідно з якими на одну людину максимум припадає 12 кубометрів на людину в місяць. У Києві це - 5,5 кубометрів холодної води, 3,5 - гарячої. Тобто 9 кубометрів на людину в місяць. І то, ці норми навіть колосально завищені. У нових будинках, де стоять лічильники. Вони показують, що і 1,5 кубометрів води на людину цілком вистачає », - підсумував А. Сергієнко.
Джерело: Golos.ua © 2012
На кого поширюється Постанова Кабінету Міністрів України
від 8 жовтня 2012 № 963
Постанова Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 2012 № 963
«Про затвердження Порядку державного обліку артезіанських свердловин, оснащення їх засобами виміру обсягу видобутих підземних вод»
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок державного обліку артезіанських свердловин, облаштування їх засобами виміру обсягу видобутих підземних вод, додається.
2. Пункт 4 Порядку ведення державного водного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 1996 № 413 (ЗП України, 1996 г., № 10, ст. 292; Офіційний вісник України, 1999 р, № 39, ст . 1943; 2000 р № 40, ст. 1687; 2004 р № 25, ст. 1650; 2011, № 67, ст. 2572; 2012, № 22, ст. 834), після слів "поверхневих і підземних вод" доповнити словами ", державного обліку артезіанських свердловин".
3. Державній службі геології та надр:
забезпечити починаючи з 1 січня 2013 р ведення державного реєстру артезіанських свердловин;
спільно з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вжити заходів щодо забезпечення облаштування відповідними суб'єктами господарювання в 1 січня 2013 артезіанських свердловин, експлуатованих засобами вимірювання об'єму видобутих підземних вод;
визначити підприємства та організації, перевірочні лабораторії яких проводити державну метрологічну атестацію або повірку засобів вимірювання обсягу видобутих підземних вод.
Прем'єр-міністр України М. АЗАРОВ
ГОСПОДАРСЬКИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
Частина 2 Розділ II
СУБ'ЄКТИ ГОСПОДАРЮВАННЯ
глава 6
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 55. Поняття суб'єкта господарювання
1. Суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізющіе господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несушей відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством.
2. Суб'єктами господарювання є:
1) господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому Законом порядку;
2) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці.
3) виключено
(Пункт 3 частини другої статті 55 виключено згідно із Законом України від 04.02.2005 р N 2424-IV)
3. Суб'єкти господарювання залежно від кількості працюючих та доходів від будь-якої діяльності за рік можуть належати до суб'єктів малого підприємництва, в тому числі до суб'єктів мікропідприємництва, середнього або великого підприємництва.
Суб'єктами мікропідприємництва є:
фізичні особи, зареєстровані в установленому Законом порядку як фізичні особи - підприємці, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 10 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 2 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України;
юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 10 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 2 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України.
Суб'єктами малого підприємництва є:
фізичні особи, зареєстровані в установленому Законом порядку як фізичні особи - підприємці, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України;
юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України.
Суб'єктами великого підприємництва являються:
юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) перевищує 250 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності перевищує суму, еквівалентну 50 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України .
Інші суб'єкти господарювання належать до суб'єктів середнього підприємництва.
(Стаття 55 доповнено новою частиною згідно із Законом від 22.03.2012 р N 4618-VI)
4. Суб'єкти господарювання реалізують свою господарську компетенцію на основі права власності, права господарського відання, права оперативного управління відповідно до визначення цієї компетенції у цьому Кодексі та інших законах.
(Частина статті 55 із змінами, внесеними згідно із Законом від 04.02.2005 р N 2424-IV)
5. Суб'єкти господарювання - господарські організації, які діють на основі права власності, права господарського відання або оперативного управління, мають статус юридичної особи, ч визначається цивільним законодавством та цим Кодексом.
6. Суб'єкти господарювання, зазначені у пункті першому частини другої цієї статті, мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.
(Частина статті 55 в редакції Закону від 04.02.2005 р N 2424-IV)